Rower czasowy Argon E-112

Dostępność:
Jest
szt.
8 950,00 zł

Przed zakupem sprawdź dostępność.

Na pierwszy rzut oka i pierwszy ruch pedałów, postrzega się inaczej, gdyż E-112 jest inny. Jedyny w swoim rodzaju. Poprzez ten rower Argon 18 oferuje maszynę wysokiego kalibru z wszystkimi właściwościami profesjonalnego roweru. Wygodny, choć tworzony pod kątem prędkości. Aerodynamiczny kształt dla najlepszego wykorzystania potencjału kolarza. Obie te wartości wcielone są w ramę/widelec, wytwarzanych w pełni z włókna węglowego aby nadać inne korzystne cechy: lekkość i sztywność. Wszystko co potrzebne do odciążenia podczas wyścigu lub ciężkiej sesji treningowej. Z E-112 wkraczasz w inny świat, gdzie szybkość niekoniecznie oznacza cierpień z powodu ciasnej, skulonej pozycji, gdzie jazda w pozycji aerodynamicznej nie oznacza walk i zmagań dla utrzymania roweru w równowadze i na trasie. Nasi inżynierowie pod logiem molekuły już się o to postarali.

Obecność karbonu 5655 HM rozciąga się od widelca poprzez ramę do wspornika siodła ASP 4000. Ten kompozyt przyczynia się do niskiej wagi i sformułowany został specjalnie dla opływowych kształtów zapożyczonych z E-114. Ponieważ największą efektywność uzyskuje się poprzez zintegrowany rower i optymalną pozycję kolarza, nasz system 3D Headtube wspaniale dopełnia E-112.

To inteligentne rozwiązanie zapewnia dla każdego rozmiaru ramy konfigurację trzech wysokości kierownicy, jednocześnie maksymalizując przednią sztywność. Ta cecha oraz uniwersalność innych komponentów gwarantuje dosłownie niepoliczalną ilość kombinacji pozycjonowania.


 

Zalecane wartości momentu śrub:
- Szyjka sztycy: 4 Nm
- Śruby regulacyjne zacisku sztycy: 5 Nm
- Śruby haku przerzutki, przód i tył: 4 Nm
- Śruby uchwytu na bidon: 3 Nm
- Inne części: zależnie od instrukcji producenta.

Waga:
- Rama: 1605g (średni rozmiar, razem z wykończeniem. Bez osprzętu (80g) )
- Widelec: 545g, rozmiar średni.
- Wspornik siodła: 270g, karbonowa sztyca Argon 18 ASP-4000
- Support: gwint angielski
- Łożyska sterowe: FSA Orbit IS-2 + 3D, łożyska 1"-1/8 (36*/45*) + FSA TH-883.

 

Zastosowane technologie:

 

obOPTIMAL BALANCE perfekcyjna mieszanka opływowości, sztywności, wygody i lekkości.

 

 

 

 

 

 

hds

Nowy design ramy E-112 kierowany był przez naszą zasadę HDS, ze strukturalnymi właściwościami zależnymi od obciążenia poddawanego ramie. Rury ją tworzące pełnią inne role przy wydajności roweru. Wymagana sztywność musi byc dokładnie rozłożona w częściach najbardziej obciążanych, głównie w niższych obszarach, jednocześnie wymagając pomiar wchłaniania wstrząsów w górnych obszarach dla zapewnienia wygody, oraz zmniejszając przez to wagę.

Strefa Mocy


Osiągnęliśmy maksymalną sztywność dzięki masywnym, asymetrycznym dolnym rurom tylniego trójkąta oraz zwiększeniu rozmiarów obudowy suportu i rury sterowej.

Strefa Komfortu

Górne obszary ramy cechują się mniejszymi, węższymi rurami, które absorbują i niwelują wstrząsy.

Trening czy wyścig, konstrukcja HDS zmniejsza wysiłek dzięki większej wygodzie, podczas gdy boczna sztywność utrzymuje najwyższą wydajność.

 

 

afs

Właściwe dopasowanie to podstawa przy zawodach czasowych lub triathlonie. Od samego początku Argon 18 widział E-112 jako jeden z dwóch pasujących elementów, drugi będący rowerzystą. Przy pomocy geometrii AFS-Tri (Argon Fit System) nasi projektanci skorzystali ze sprawdzonych przez czas reguł i metod oraz logicznych, zbalansowanych wymiarów ramy i dostosowali je do stylów jazdy i pozycji czasowych. Wymiary te są poprawnie stopniowane, więc sportowcy o różnych budowach ciała mogą łatwo znaleźć swój odpowiedni rozmiar, pozwalając na dłuższe przebywanie w pozycji aero. AFS-Tri pozwala także na stabilną, solidną jazdę i całkowitą kontrolę nad rowerem, zwiększając tym wydajność. Jeden z jego aspektów można zawdzięczyć tylniemu trójkątowi.

 

Dłuższa niż u innych modeli rura przy łańcuchu zwiększa stabilność przy wyższych prędkościach, co ma szczególne znaczenie kiedy środek ciężkości kolarza przesunięty jest do przodu a sterowanie ograniczone jest przez przystawki. Dłuższy łańcuch oznacza także mniej zawodne oraz pewniejsze zmiany biegów.

 

 

hm5655

Sformułowany dla uzyskania największych korzyści HDS, kompozyt karbonowy 5655 HM wyróznia się swoim współczynnikiem siły do wagi, czyniąc ramę sztywną jak i lekką. 5655 HM i HDS to doskonałe połączenie sztywności i komfortu, oszczędzające dodatkowego wysiłku kolarzowi na nierównych trasach. Pełny transfer mocy plus zmniejszony wysiłek mogą skutkować miejscem na podium!

 

E-112 cechuje się rewolucyjnym systemem 3D Headtube, wyłącznie dla Argon 18. Łatwy w konfiguracji, 3D zastępuje konwencjonalne odstępniki strukturalnym mechanizmem pozwalającym na dostosowanie wysokości kierownicy bez utraty przedniej sztywności. W połączeniu z AFS, System 3D zwiększa możliwości pozycjonowania oferując trzy długości rury sterowej dla każdego rozmiaru ramy.

 

System 3D pozwala użytkownikowi wybrać jedną z trzech wysokości rury dla danego rozmiaru ramy aby ułatwić przystosowanie pozycji. Te wysokości to:
- Podstawowa wysokość, bez odstępnika 3D;
- Podstawowa wysokość + 15mm;
- Podstawowa wysokość + 25mm;

 

Użytkownik może konfigurować wysokość bez używania klasycznych odstępników, nie tracąc przy tym na sztywności.
Dzięki 3D, kierownica ustawiona na wysokości 15mm zachowuje 5% więcej sztywności niż przy zwykłych odstępnikach, oraz 11% więcej przy wysokości 25mm.

 

Kiedy odpowiednia pozycja została już wybrana, można ją bezproblemowo zmienić w każdym momencie, zależnie od preferencji kolarza lub dla akomodacji zmiany komponentów.

 

Jednoczęściowy widelec o aerodynamicznym profilu

 

 

 

Wspornik siodła 2WAYPOST: ASP-4000 z włókna węglowego, lekki i łatwy w konfiguracji.

 

 

 

Specyfikacja: 

Dostępne rozmiary: S, M, L


 Widelec: Argon 18 Carbon


 Stery: Fsa


Sztyca: ASP-400 Carbon


Manetki: Shimano Dura Ace


Przerzutka przód: Shimano 105 5700


Przerzutka tył: Shimano 105 5700


Kaseta: Shimano Tiagra 11-25


Łańcuch: KMC


Szczęki hamulca: Shimano BR-R561


Klamki hamulcowe: Tektro RX 4.1


Korba: Shimano FC-R565 50/34


Suport: BSA


Mostek: FSA ST-OS-168LX Omega


Kierownica: Profile T2 Wing


Przystawka: Profile T2+


Siodło: Prologo Nago Evo TRI40


Koła: Shimano WH-R501


Opony: Vittoria Rubino Slick II