Rower czasowy Argon 118 E-118 campagnolo record

Dostępność:
Jest
szt.
18 999,00 zł



Jego budowa mówi sama za siebie - nawet w bezruchu wydaje się być szybki. Smukły, starannie dopracowany aby wydobyć jak najwięcej emocji. Chcieliście najlepszy możliwy rower czasowy lub triathlonowy, więc Argon 18 spełnia waszą prośbę. Przedstawiamy E-118, prawdziwy potwór mocy i wydajności, użytkowany przez Terenzo Bozzone, Leon Griffin, Ivan Rana, Magali Tisseyre i Clemente Alonso, mistrzów kolarstwa.

Rozwój tego modelu był analogiczny do rozwoju spółki Argon 18 - historia ciągłych badań, eksperymentów i prototypów, a wszystko to bazowane na szerokiej wiedzy o kolarskich tradycjach i sprawdzonych regułach. E-118 to wynik ewolucji designu spółki względem kompletnego zintegrowania jednostki, połączeniu ramy, widelca i mostku/kierownicy jak przy pierwszym takim rowerze, E-114 z 2008 roku, który zagwarantował nam nagrodę Eurobike Design. Tutaj widać znaczący postęp dzięki ONEness 2.0 usprawniającemu opływowość, sztywność oraz prędkość, jednocześnie dając ogromną swobodę przy pozycjonowaniu. E-118 kumuluje w sobie czystą moc, wyjątkową sprawność oraz pomysłowy i twórczy design pozwalający go dosiąść każdemu rowerzyście.

Opracowano każdy szczegół przy łączeniu roweru i kolarza dla zminimalizowania oporów. Technologię Computer Fluid Dynamics połączono z cyfrowym próbkowaniem przedstawiającym symulację komputerową ze skutkami generowanymi przez pedałowanie, co doprowadziło do ustalenia optymalnych kształtów dla wydajności aerodynamicznej i maksymalnego wykorzystania potencjału kompozytu 7105 HM, tworząc maszynę nie do przebicia pod względem niskich oporów, lekkości, sztywności i wygody, oczywiście w odpowiedniej równowadze. Geometria AFS zapewnia odpowiednie rozłożenie ciężaru i oferuje szeroki zakres opcji przy dostosowywaniu pozycji dla każej budowy ciała, zarówno dla triathlonu jak i wyścigu czasowego. Kompatybilność z Di-2 i EPS oznacza możliwość użycia elektronicznych lub mechanicznych komponentów bez korzystania z dodatkowych bądź zastępczych części.

Nie trzeba już wybierać pomiędzy wydajnością, komfortem, pozycją czy sprawnością; z E-118 możesz mieć to wszystko w jednym.

 

Zalecane wartości momentu śrub:


- Szyjka sztycy: 4 Nm
- Śruby regulacyjne zacisku sztycy: 5 Nm
- Śruby haku przerzutki, przód i tył: 4 Nm
- Śruby uchwytu na bidon: 3 Nm
- Inne części: zależnie od instrukcji producenta.

Waga:


- Rama: 1235g (średni rozmiar, razem z wykończeniem. Bez osprzętu (80g) )
- Widelec i ONEness: 635g, rozmiar średni.
- Wspornik siodła: 275g, karbonowa sztyca Argon 18 ASP-7500
- Support: BB86
- Łożyska sterowe: FSA EE070 (łożyska 1"-1/8 (36*/45*) + kompresor ONEness 2.0

 

Zastosowane technologie:

 

obOPTIMAL BALANCE perfekcyjna mieszanka opływowości, sztywności, wygody i lekkości.

 

 

 

 

 

 

hds

E-118 to unikalny frameset zaprojektowany według myśli HDS, będącej głównym elementem naszej koncepcji OPTIMAL BALANCE. Ideą HDS jest podział ramy na dwie części według ukośnej biegnącej od rury sterowej do tylniego trójkąta. Rury poniżej tej linii pełnią zadanie transferu całej mocy kolarza do tylniego koła, dlatego muszą być wyjątkowo solidne i odporne na deformację. Powyżej ukośnej rury muszą być bardziej giętkie i ustępliwe, gdyż znacznie wpływają na jakość jazdy poprzez wchłanianie i rozpraszanie wibracji z gruntu.

W rezultacie wykorzystanie energii zwiększa się, a wysiłek kolarza maleje. Przy E-118, "strefa mocy" składa się z dużej rury sterowej, solidnego tylniego trójkąta i tęgiego suportu.

Górna "strefa komfortu" zawiera mniejsze, bardziej wiotkie rury, które efektywnie rozpraszają wstrząsy oraz redukują zmęczenie użytkownika, zarówno przy kompetycjach jak i treningach.

 

 

afs

Gdybyśmy mieli nazwać nasz główny cel przy tworzeniu E-118, byłoby to zapewnienie użytkownikowi jak najlepszej pozycji na rowerze połączonej z maksymalną opływowością oraz nieporównywalną wygodą. Cóż, zdecydowanie nam się to udało. Pamiętając o tym, że to kolarz wytwarza najwięcej oporu, opracowaliśmy ramę dającą najlepsze możliwości pozycjonowania każdej osobie, niezależnie od budowy ciała i stylu jazdy.

Sprawnej i dokładnej konfiguracji dla udoskonalenia komfortu mającego znaczący wpływ na czas przebywania w aerodynamicznej pozycji można dokonać prosto i szybko. Wymiary ramy zostały rozplanowane dla maksymalnej kontroli przy aerodynamicznej pozycji, nawet w najtrudniejszych warunkach. Dwa z nich mają szczególne znaczenie przy zapewnieniu stabilnej jazdy:

- Dłuższy tylni trójkąt: długość dolnych rur 39,5cm
- Niżej położony suport (75mm): większość rowerów cechuje się położeniem suportu 60mm lub 70mm poniżej osi kół. Nasz ustawiony jest 75mm dla niższego środka ciężkości, usprawnienia tylniej sztywności i dokładniejszego kierowania, zwłaszcza w aerodynamicznej pozycji.

 

hm7105

Jak przy każdym modelu Argon 18, kompozyt wykorzystany w produkcji E-118 sformułowany został dla uzyskania odpowiednich właściwości wymaganych przez projektantów dla tego modelu. Idealna mieszanka lekkości, sztywności i długotrwałej wygody to efekt nie tylko kształtów ram lecz także wybór włókna, żywicy oraz procesu laminacji. Ten schemat układu włókien ustalony został z myślą o Optimal Balance oraz zasady HDS, z laminatem zwiększającym dane właściwości w obszarze 'mocy' oraz obszarze 'komfortu'.

Razem, elementy te czynią z E-118 potężną broń wyścigową gotową do wyjazdu na teren, przyczyniając się do wydajności poprzez właściwe połączenie pełnego transferu mocy ze stabilną, kontrolowaną jazdą z najwyższej jakości wygodą na wyjątkowo lekkim rowerze.

 

 

di2 ready

E-116 jest zgodny z elektronicznymi Di2/EPS grupami jak i mechanicznymi

 

 

bb86

Mufa suportowa BB86 Poprawia sztywność i zmniejsza masę

 

 

CFD

Rama optymalizowana za pomocą wirtualnego tunelu CFD

 

 

 

oneness

Idea ONEness 2.0 stworzona przez Argon 18 powstała w celu dopełnienia triathlonowego/czasowego framesetu E-118 w sposób szczególny. E-118 to temat intensywnych badań i rozwoju, gdzie analiza Obliczeniowej Dynamiki Płynów (Computational Fluid Dynamics, CFD) miała decydujący wpływ na aerodynamiczną wydajność roweru.
Badania te bezsprzecznie ukazują, że to kolarz generuje do 70% oporu powietrza próbując zachować prędkość. To właśnie główna motywacja do rozwoju ONEness 2.0 i systemu kierownicy AHB-7500. Wspólnie, te elementy wykonują pracę pomagającą kolarzowy poprawić wydajność aerodynamiczną poprzez zapewnienie ergonomicznej i opływowej pozycji łatwej do utrzymania nawet przy długich dystansach.
Ustawianie idealnej pozycji zaczyna się od ONEness 2.0, nowego systemu, który szybko przystosowuje się do dwóch efektywnych długości mostków, 65mm lub 95mm, umieszczając bazę kierownicy w odpowiedniej pozycji.
Po zaaplikowaniu pierwszych regulacji, udostępniona zostaje szeroka gama kolejnych możliwości dzięki kierownicy AHB-7500. Zaprojektowana jako całość wykonana z włókna węglowego, jest ona przykładem innowacyjnej technolgii używanej przy komponentach rowerowych. Waży 345 gram i jednocześnie oferuje nieporównywalnie duży zakres regulacji. To nie jedyne co czyni E-118 jednym z najbardziej zintegrowanych rowerów swego rodzaju ale także jednym z najbardziej uniwersalnych w zakresie pozycjonowania.
Możliwe jest ustawienie kierownicy pod danym kątem, dostępne są także dwie przystawki czasowe. Podłokietniki oferują także możliwość ich podwyższenia o 1cm, do 5cm włącznie. Ponieważ kierownicę można odwrócić, uzyskujemy kolejne 5cm w wysokości, co daje w sumie regulację do 10cm.
Podłokietniki pozwalają na konfigurację ich umiejscowienia, boczna regulacja do 12cm oraz przednia-tylnia regulacja do 4cm.
Z takim szerokim wachlarzem możliwości pozycjonowania, połączenie ONEness 2.0 i AHB-7500 jest jednym z najbardziej uniwersalnych dostępnych na rynku. W Argon 18 uważamy, że kolarz może wykorzystywać maksymalną ilość energii i być opływowym tylko wtedy, gdy czuje się komfortowo i jest w stanie utrzymać skuteczną pozycję przez cały czas trwania wyścigu. Jest to prawdziwie dostosowany zestaw pod kolarzy o każdym rozmiarze i kształcie.

 

zintegrowane hamulce

Zintegrowane hamulce Aero

 

 

 

 

Jednoczęściowy widelec o aerodynamicznym profilu

 

 

 

Wspornik siodła 2WAYPOST: ASP-7500 z włókna węglowego, lekki i łatwy w konfiguracji.

 

 

 

 

 

 

 

 

Specyfikacja: 

Dostępne rozmiary: S, M, L


 Widelec: Argon 18 Carbon


 Stery: Fsa


Sztyca: ASP-7500 Carbon


Manetki: Campagnolo 11s


Przerzutka przód: Campagnolo Record


Przerzutka tył: Campagnolo Record


Kaseta: Campagnolo Chorus


Łańcuch: Campagnolo Chorus


Szczęki hamulca: Zintegrowane


Klamki hamulcowe: TRP


Korba: Campagnolo Record 53-39


Suport: BB86 Miski Campagnolo Record UT


Mostek: Zintegrowany


Kierownica: Zintegrowana


Przystawka: Zintegrowana


Siodło: ISM Adamo Prologue


Koła: Fulcrum Racing 7


Opony: Deda RS